ای تاک رویدادی برای ایده پردازی

رویداد آیتاک بجنورد

رویداد «آی تاک» در بجنورد با حضور 6 استان کشور در راستای ایده پردازی و حمایت از ایده های برتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این روزها که موضوع استارتاپ ها و کسب‌وکارهای نوین در میان اقشار جوان جامعه فضایی ویژه را به خود اختصاص داده، مجموعه‌های مختلف نیز سعی می‌کنند تا با جهت‌دهی و هدایت این افکار و ایده‌ها، طرح‌هایی قابل‌اجرا را روانه بازار ایده و اندیشه کنند.

سید سعید سیدی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد طی حاشیه برگزاری رویداد آی تاک منطقه ۴ کشور که در خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به هدف‌گذاری این رویدادها اظهار کرد: این برنامه‌ها برای درگیر کردن و گسترش حوزه فعالیت استارتاپ ها و ایده پردازی‌ها است تا بتوان تغییر نگاه و رویکرد را نسبت به فضای کسب‌وکار نوین در جامعه و استان ایجاد کرد.

وی با تشریح نحوه برگزاری رویداد آی تاک در بجنورد گفت: این برنامه در دو بخش سخنرانی مشاوره‌ای و انگیزشی از سوی مهمانان در ابتدا و سپس ارائه ایده‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره تشکیل‌شده است.

دبیر اجرایی رویداد آی تاک منطقه ۴ کشور افزود: نمایندگان ۶ استارتاپ های فعال و موفق کشور به‌عنوان مهمانان این برنامه هستند تا بتواند فرآیندهای طی شده در خصوص رشد ایده‌های خود، شکست‌ها و همچنین آینده ایده پردازی‌ها را ارائه دهند.

وی حوزه ایده پردازی در این رویداد را IT و ICT عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش دوم برنامه ۱۲ ایده منتخب به ارائه طرح‌های خود درزمانی به مدت ۷ دقیقه می‌پردازند و داوری آن توسط مهمانان، حضار و داوران استانی انجام می‌شود.

سیدی از انتخاب سه گروه برتر و یک گروه شایسته تقدیر در پایان این مراسم خبر داد و گفت: حمایت از ایده‌های برتر و شایسته تقدیر از سوی پارک علم و فناوری استان در راستای پذیرش در پارک و مراکز رشد به جهت ارائه حمایت‌ها و ارائه تسهیلات برای آماده‌سازی و پیشبرد ایده‌ها انجام می‌شود.

انتقال تجربه و ایده به جوانان

رضا فیض‌آبادی نیز در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد این رویداد را دربرگیرنده از ۶ استان عنوان کرد و گفت: استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به همراه گلستان، سمنان و سیستان و بلوچستان در منطقه ۴ کشور اقدام به ارسال ۲۴ ایده برای شرکت در رویداد آی تاک کردند که ۱۲ رویداد منتخب آن در برنامه امروز ارائه خواهد شد.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: انتقال تجربه و ایجاد انگیزه از سوی مربیان و منتورهای استارتاپ ها ازجمله اقدامات و اهداف برگزاری این رویدادها است.

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *