بازی برای استقلال کودک (بازی های هوش هیجانی)

بازی برای استقلال کودک
بازی برای استقلال کودک

بازی برای استقلال کودک و رشد سایر ابعاد هوش هیجانی او لازم و ضروری است. بازی زبان کودکان است و آن ها را قادر می سازد که هیجانات و عواطف منفی خود را تخلیه کنند. نقش های اجتماعی را فراگیرند و تمرین کنند و رشد هوشی و روانی خود را توسعه دهند.

ما در پست قبلی یکی از بازی هایی که می تواند مولفه استقلال را در کودکان پرورش دهد به شما معرفی کردیم و به طور کامل آن را توضیح دادیم. در این پست نیز سعی میکنیم دومین بازی برای استقلال کودک را برای شما والدین و مربیان گرامی شرح دهیم.

دومین بازی برای استقلال کودک


کی منو میخندونه؟

اهداف اصلی: شادمانی، حل مسئله، خلاقیت، کنترل تکانه، تحمل فشار روانی و انعطاف پذیری
نوع بازی: گروهی
مخاطب: مربی، والدین

وسایل مورد نیاز

قوانین بازی: خندیدن برابر است با حذف از بازی، نباید تماس های جسمی با دوستان داشته باشند.

نحوه ی اجرای بازی

رای شروع بازی، از میان کودکان یک نفر را انتخاب کنید و به او بگویید تو باید دوستانت را بخندانی.
برای کودکان نیز توضیح دهید که اگر بخندند از بازی حذف می‌شوند.
کودک مجری باید تمام سعی خود را بکند تا دوستانش را بخنداند و یکی یکی آنها را از بازی حذف کند. تک تک کودکان باید به نوبت در نقش مجری قرار بگیرند.

بازی برای استقلال کودک

فعالیت های تکمیلی

این بازی را می توانید برای حالت های دیگر مانند خشم و عصبانیت نیز به کار ببرید.
می توانید این بازی را به صورت دیگر نیز انجام دهید. به این روش که یکی از کودکان را به عنوان رهبر انتخاب کنید. از سایر کودکان بخواهید تا در محوطه به بازی و تحرک بپردازند. در حین بازی کودکان، رهبر به صورت ناگهانی دستوری را صادر می کند. مثلاً بگوید دست راست بالا؛ همه ی کودکان باید دست راست خود را بلافاصله بالا ببرند در غیر این صورت از بازی حذف می‌شوند. سپس از کودکان بخواهید به فعالیت قبلی خود مشغول شوند و پس از گذشت مدت زمانی دوباره رهبر دستوری را صادر کند. لازم به ذکر است که رهبر در هر دوره دستورات جدیدی را بیان کند و در مراحل بالاتر دستورات را پیچیده تر کند. مثلا دو دستور را همزمان از کودکان بخواهد. مثلا بگوید: دست چپ بالا و پای راست به کنار. برای اینکه همه کودکان نقش رهبر داشته باشند هر روز یکی از کودکان را به عنوان رهبر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *