سرگرمی های روزهای کرونایی و قرنطینه

سرگرمی های روزهای کرونایی می توانند در قرنطینه و فضای بسته ی خانه هایمان به ما کمک کنند تا دچار یکنواختی و کسالت ماندن در خانه نشویم .

روزهای کرونایی
برای حفظ سلامت کودکانمان در خانه بمانیم

سرگرمی های روزهای کرونایی

قطعا چیزی که برای کودکان نیاز است بازی در محیط های باز و فضای بیرون از خانه است، هم به جهت تخلیه انرژی و جنب و جوش و انجام فعالیت هایی که در محیط های آپارتمانی امکان پذیر نیست. و هم به جهت تعامل هایی که در محیط های اجتماعی و در بازی های گروهی با همسالان اتفاق می افتد. علاوه بر این ها تماس با نور خورشید برای رشد استخوان های کودکان لازم و ضروری است. اما با توجه به شرایط ویژه ای که در کشور و دنیا به سبب وجود ویروس کرونا حاکم است باید تلاش کنیم تا جایی که میتوانیم در خانه و با وجود محدودیت ها کودکان را سرگرم کنیم و حتی از این فرصت برای وقت گذرانی بیشتر با آن ها استفاده کنیم.

پانتومیم بازی کنید


برای کودکانی که رشد ! آن ها به حدی رسیده باشد که بتوانند معنای نهفته در بازی شما را حدس بزنند یا برای یک مفهوم یا داستان مورد نظر بازی مناسبی را اجرا کنند این بازی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. طبق تجربه کودکان 5 و نیم ساله می توانند این بازی را به خوبی درک کنند و با شما در این بازی همراهی کنند.

بیست سوالی بازی کنید


سعی کنید وسایل و اشیایی که دور و بر کودک وجود دارند را به عنوان سوژه ی بازی انتخاب کنید تا راحت تر بتواند آن را حدس بزند و سعی کنید بازی را سخت نکنید، با در نظر گرفتن اشیایی ساده و قابل حدس بازی را برایش شیرین تر کنید تا با حدس زدن به توانایی هایش باور پیدا کند.

پازل و بازی های فکری

سرگرمی های روزهای کرونایی پازل و معما
با هم بازی کنیم تا کرونا تموم بشه

پازل هایی با اشکال و طرح های مختلفی که پیچیدگی های حل آن ها متناسب با سن هر کودک باشد می توانند از جالب ترین سرگرمی های روزهای کرونایی باشند. رعایت تناسب دشواری پازل ها و بازی های فکری با سن کودک از این جهت اهمیت دارد که دشوار بودن آن باعث دلسردی و کاهش اعتماد به نفس او می شود.

گروه تئاتر خانوادگی تشکیل دهید

سرگرمی روزهای کرونایی سایه بازی
سایه بازی


شکل های گوناگون و متنوعی برای اجرای یک نمایش خانوادگی بداهه یا نمایش بر اساس یکی از داستان هایی که برای کودک خوانده می شود و او آن ها را دوست داد می توانید ترتیب دهید.
برای مثال کاری که می توانید بکنید این است که با خاموش کردن چراغ ها و ایجاد سایه روی دیوار این بازی را انجام دهید یا نور را در پشت یک پرده قرار دهید و بازیگران در پشت پرده ایفای نقش کنند یا حتی با شرکت عروسک ها یک نمایش اجرا کنید. اگر جمعیت شما زیاد باشد می توانید تماشاچی هم داشته باشید وگرنه پیشنهاد من این است که فیلم نمایش را ضبط کنید و در فرصتی مناسب نمایش خودتان را تماشا کنید.

سایت شعف را دنبال کنید!

ما سعی داریم در پست های بعدی هم سرگرمی های جالب تری را به شما پیشنهاد بدیم پس همراه ما باشید و از مطالب ما استفاده کنید و آن را برای دیگران بفرستید تا با هم از این دوران عبور کنیم .

اگر شما هم بازی و سرگرمی جالبی به نظرتان می رسد و آن را در خانه انجام می دهید برای مخاطبین ما بنویسید تا همگی از آن ها استفاده کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *