روشن کردن LED بدون باتری

روشن کردن LED بدون باتری

توضیحاتی در مورد LED
از LED میتوان به عنوان دیود نوری برای تشخیص نور و انتشار آن استفاده کرد. این قابلیت LED برای تشخیص نور محیط و ارتباطات دو سویه به کار می رود. استفاده‌های این چنین از LED برای ما اهمیت بسیاری دارد زیرا می توان بدون تغییر زیاد و با هزینه کم از آن در مدارهای مختلف استفاده کرد.
LED دیودی است که صرفاً برای انتشار بهینه نور dope شده است و لایه محافظ بی رنگی دارد در نتیجه اگر از آن همانند دیود نوری که تقریباً ساختار یکسانی دارد استفاده شود، led کاربرد مداری یکسانی خواهد داشت.
دیودهای نوری 5 میلی متری در سه رنگ قرمز، سبز و آبی به عنوان یک دیود نوری، LED به طول موج‌های مساوی یا کوتاه تر از طول موج ذاتی اش (طول موجی که ساطع می کند)حساسیت نشان می دهد. حساسیت LED به نورخاص و طول موج ساطع شده اش، در اصل به جذب مادهٔ بدنهٔ LED و عمق پیوند بستگی دارد. برای LEDهایی با جذب بدنه ای پایین، حساسیت نوری در بیشترین طول موج، پایین است در نتیجه تولید جفت‌های الکترون-حفره نیز پایین می باشد. برای مثال LED سبز به نور آبی و کمی نور سبز، حساس است اما به نور زرد و قرمز حساسیتی نشان نمی‌دهد، علاوه بر این LED را می توان به صورت ترکیبی، در مدار به کاربرد به نحوی که از آن هم برای انتشار نور و هم تشخیص نور به صورت هم زمان استفاده کرد.
کاربردهای متفاوتی برای این نوع کارکرد دیود نوری پیشنهاد و هم چنین به کار برده شده است از تشخیص ساده نور در محیط گرفته تا ارتباطات کامل دو طرفه با استفاده از تنها یک LED. اکثر این کاربردها از تکنولوژی خوبی برخوردارند زیرا در عین قابلیت استفاده چندکاره دارای قیمت نسبتاً پایینی هستند.
(روشن کردن LED بدون باتری)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *