سید سعید سیدی در گفت و گو با برنامه ی تلویزیونی شب های اترک

گفت و گوی مهندس سیدی نخبه ی بسیجی استان خراسان شمالی با برنامه تلویزیونی شب های اترک:فرایند تولید دستگاه شست و شوی الکترود از سازمان بسیج علمی صورت گرفت/در ابتدا کار غیر ممکن بود
به گزارش سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان خراسان شمالی:
گفت و گوی مهندس سیدی نخبه ی بسیجی استان خراسان شمالی با برنامه تلویزیونی شب های اترک:
مهندس سعید سیدی نخبه ی بسیجی استان در مورد شروع کار تولید دستگاه شست و شوی الکترود مستر گفت: شروع این فرایند از یک تصمیم جمعی در بسیج علمی و پژوهشی استان خراسان شمالی گرفته شد.
ابتدا تصمیم بر این شد تا با جمعی از نخبگان بسیجی برویم و بازدیدی داشته باشیم از واحد های صنعتی استان برای اینکه بتوانیم طرح های خود را در جهت فعالیت های صنعتی استان بومی سازی کنیم.
خوشبختانه بعد از اولین بازدید و بررسی های انجام شده مشکلاتی در خط تولید یکی از واحد های صنعتی شناسایی شد و بعد از ارائه راه حل ها ، تصمیم بر این شد تا برای اولین بار کار انجام شود.
در ابتدا ، تصمیم از دید بسیاری غیر ممکن بود چراکه در فرایند صنعتی کار شست و شوی الکترود بوده و به شدت می توانست در کیفیت محصول نهایی تاثیر گذار باشد.
در خط تولید الکترود مستر دو مشکل وجود داشت:
مشکل اول : وجود هیدروکربن های اشباع نشده بود که جدا کردن آنها بسیار سخت بود .
مشکل دوم : سرعت بالای سیم در فرایند تولید بود که کار را غیر ممکن می کرد.
سیدی در مورد زمان انجام این پروژه گفت:یک بازده زمانی یک ماهه طول کشید تا تحقیقات به پایان برسد و در این زمان برای گروه ما ثابت شد که کار شدنی است.
در ادامه سه ماه زمان گذاشته شد تا آزمایش ها و تست های مختلف انجام شود و کم کم خستگی در گروه دیده می شد چراکه علمی وجود نداشت و خود گروه در حال تولید علم بود.
بعد از خستگی زیاد و کار شبانه روزی دوباره تست روش های مختلف ادامه پیدا کرد و روش های مکانیکی بر این فرایند اضافه شد و از روش لایه برداری بسیار نرم استفاده کردیم و در پایان با همین روش به ۷۰ تا ۸۰ درصد خروجی مد نظر رسیدیم و مورد تایید واحد صنعتی قرار گرفت و بعد از آن دو ماه فرایند تست روزانه و لحظه به لحظه انجام شد و اکنون نزدیک به هفت ماه است که دستگاه به صورت دو شیفت در حال انجام کار است و خروجی ایده آل را دارد.
سیدی در پایان در مورد شرکت های تولید کننده ی این دستگاه گفت: خط های تولید این دستگاه اکثرا اروپایی بوده و به دلیل تحریم ها اصلا امکان وارد کردن نمونه ی اروپایی آن به ایران وجود ندارد و خط تولید هایی که قابلیت ورود به ایران را دارند دستگاه های چینی یا هندی می باشد که آن هم با هزینه ی بالای ۱۰۰ میلیون تومان تهیه می شود که با تلاش نخبگان بسیجی استان نمونه ی داخلی این دستگاه با هزینه ی ۲۵ میلیون تومان تولید شد.

سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *