چرا به یک کوچ برای نوجوانان  و جوانان نیاز داریم؟

چرا به یک کوچ برای نوجوانان و جوانان نیاز داریم؟

چرا به یک کوچ برای نوجوانان  و جوانان نیاز داریم؟

در حالی که ماجراجویی بزرگ شدن می تواند زمان شگفت انگیز و هیجان انگیزی باشد، جوانان و همچنین بزرگسالان می توانند مشکلاتی را در زندگی تجربه کنند.
سال‌های نوجوانی می‌تواند دوران عجیب و دشواری برای همه افراد درگیر باشد. در این مدت، پویایی خانواده می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. نوجوانان شروع به مبارزه برای استقلال خود می کنند و والدین برای حفظ کنترل مبارزه می کنند.
هر جوانی می تواند به سختی های زندگی  به صورت متفاوت پاسخ دهد. جایی که یک کودک ممکن است افکار و احساسات خود را بیان کند، دیگری ممکن است طوری دیگر  رفتار کند. یک فرد جوان که دچار استرس می شود ممکن است احساسات خود را سرکوب کند. رفتار آنها ممکن است شروع به تغییر کند زیرا ممکن است احساس کنند کسی را ندارند که با او صحبت کنند.
هنگام انجام این تغییرات، مهم…
 موارد زیر لزوم یک کوچ را در کنار شما و فرزندانتان به وضوح شرح می دهد:
 1. زمانی به  کوچ (مربی )مراجعه می کنید که دقیقاً نمی دانید چه می خواهید
شما ممکن است  سر در گم باشید وخود را در این مرحله پیدا نکنید، افراد زیادی هستند که سال ها در این پارادایم بوده اند. در اینجا یک مربی ارزشمند می شود زیرا می تواند به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که می خواهید پیدا کنید. می تواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً چه می خواهید، چه چیزی برای شما مهم است، چه تأثیراتی می خواهید در زندگی خود داشته باشید، در چه مرحله ای از زندگی خود قرار دارید. در این مرحله شما به وضوح در مورد آنچه می خواهید و آنچه واقعاً نیاز دارید به دست می آورید.

وقتی گیج هستید، دقیقاً در این مرحله معمولاً 2 تا 3 جلسه طول می کشد تا  از کوچ (مربی) شفاف سازی را دریافت کنید، اما از طرف دیگر  ا می توانید سالی یک بار برای تنظیم مجدد اهداف، تعیین آنها و غیره  به یک کوچ مراجعه کنید
 2. زمانی به  یک کوچ (مربی)نیاز دارید  که می دانید  چه می خواهید، اما مطمئن نیستید که کدام راه را انتخاب کنید.
برای رسیدن به این مرحله  ممکن است دقیقاً بدانید که چه می خواهید، اما ممکن است در مورد اینکه کدام راه را انتخاب کنید سردرگم شوید. و در اصطلاح بین دو راهی گیر بیفتید چنان که تصمیم گیری برای شما بسیار سخت و دشوار می گردد

در این مرحله، یک  کوچ (مربی )از شما حمایت می‌کند تا گزینه‌های خود را روشن کنید، گزینه‌های جدیدی ایجاد کنید و گزینه‌ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. شما مسیر  درست  را انتخاب می کنید شاید این وضعیت را تجربه کرده اید و روزها، هفته ها، ماه ها، گاهی حتی سال ها در “بلاتکلیفی” گیر کرده اید.
 3. شما مسیری را که می خواهید طی کنید،را می دانید و یک  کوچ (مربی )به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید!
هنگامی که مقصد و مسیر را مشخص کردید، وقت آن است که اقدام کنید. یک مربی خوب به شما کمک می کند تا برنامه خود را مشخص کنید، مراحل عمل خود را مشخص کنید، خطرات را برآورد کنید، زمان اجرا یا موانع احتمالی را تخمین بزنید. مهم است که از نقشی که باید در این طرح ایفا کنید، مسئولیت های خود و منابع داخلی و خارجی که دارید آگاه باشید.

چرا به یک کوچ برای نوجوانان  و جوانان نیاز داریم؟


 شما می دانید چه کاری باید انجام دهید، اما آن را انجام نمی دهید!
این مرحله احتمالاً یکی از پیچیده ترین مراحلی است که می توانید با آن کنار بیایید. تفاوت زیادی بین دانستن آنچه باید انجام دهید و انجام آنچه می دانید وجود دارد. شما می دانید چه کاری باید انجام دهید، اما به دلایلی آن را به تعویق نمی اندازید؟ تاخیرهای یک روزه، ماهها یا سالها به تعویق افتادن وجود دارد. هرچه شرایط ظریف تر باشد، احتمال اینکه به تعویق تبدیل شود بیشتر است و حتی اگر به وضوح بدانید که باید چه کاری انجام دهید، مطابق با آن عمل نمی کنید.

در این مرحله مربی ماموریت سختی دارد، اما ماموریت شما به عنوان مشتری حتی دشوارتر است.  با همراهی کوچ (مربی)از طریق یک رویکرد اکتشافی، در این مرحله، چیزهایی را می سنجید، ارزیابی می کنید، کاوش می کنید و از چیزهایی آگاه می شوید که شما را در مسیری که می خواهید قرا…
 5. مربی تناسب اندام برای عمل!
این مرحله زمانی است که من به مربیگری و همچنین باشگاه می روم، یعنی تعمیر و نگهداری. یعنی شما 4 مرحله بالا را پشت سر گذاشته اید و می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید، می دانید چگونه، برنامه دارید و اقدام کرده اید. اکنون شما فقط بهینه سازی می کنید، راه های بهتری پیدا می کنید، اهداف را دوباره تعریف می کنید، پیشرفت را نظارت می کنید، فعالیت های خود را ساختار می دهید. اگرچه ممکن است باور نکردنی به نظر برسد، اما حتی در سطوح بالای مدیریتی، مربیگری در این مرحله انجام می شود. در این مرحله ما همچنین به سراغ پیش بینی، پیشگیری از مشکلات، به درس هایی که از اشتباهات می آموزیم بسیار سریع می رویم. ما مشکلات را از یک طرف به قول آنها از “چهره” می گیریم و از طرف دیگر آنچه را که قبلاً وجود دارد بهینه می کنیم.
 6. سطح بعدی در زندگی، شغل یا تجارت
و این مرحله جالب است. یک جورهایی شبیه مرحله 1 به نظر می رسد اما اصلاً مرحله 1 نیست. در این مرحله شما به نوعی مراحل بالا را طی کرده اید اما چیزی در شما به شما می گوید که بیشتر می خواهید یا می توانید بیشتر انجام دهید. این می تواند فقط یک احساس باشد، اینکه پتانسیل خود را هدر می دهید، می تواند مربوط به نیاز باشد، به مشارکت، می تواند هر چیزی مربوط به سطح جدیدی در زندگی شما باشد. اساساً در این مرحله شما مشکل خاصی ندارید، فقط بیشتر می خواهید. در این مرحله یک مربی می تواند به شما کمک کند تا دریابید که سطح بعدی برای شما چیست. به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، عملی کردن آن سخت است.
 7. انسداد، یکی از رایج ترین موقعیت ها در کوچینگ.
انسداد همچنین می تواند در مراحل قبلی به یک شکل ظاهر شود. این می تواند همان نوع انسداد مرحله اول یا انسداد سطح 6 باشد. اگر از خود می شنوید که جملاتی مانند “من گیر کرده ام” من احساس می کنم گیر کرده ام، من در انسداد هستم، به این معنی است که “شما در انسداد هستید ? از انسداد شما می توانید به تنهایی بیرون بروید، با کمک یک دوست، با کمک زمینه یا با کمک یک مربی. لزوماً به این معنی نیست که یک مربی شما را از بن بست خارج می کند، به این بستگی دارد که آیا می خواهید خارج شوید یا خیر. با کمک یک مربی متوجه خواهید شد که چرا در آن انسداد قرار گرفته اید و چه گزینه های مناسبی برای رهایی از آن انسداد دارید.
 8. چیزی کم است ……. چیزی که فقط مربیگری می تواند به من کمک کند تا بفهمم
آیا تا به حال لحظه ای را در زندگی، در روابط شخصی، در حرفه یا تجارت خود تجربه کرده اید که “چیزی کم است”؟ از نظر تئوری، همه آنها خوب و زیبا به نظر می رسند، اما به نظر می رسد چیزی کم است. شما نمی دانید چه چیزی کم است، گاهی اوقات شک دارید، گاهی اوقات نه. این با سردرگمی متفاوت است، زیرا شما گیج نیستید، فقط با وجود اینکه دلیل خاصی ندارید، احساس نارضایتی یا ناراحتی می کنید. مربی دیگری می تواند به شما کمک کند
 تمرکز مربیگری!

چرا به یک کوچ برای نوجوانان  و جوانان نیاز داریم؟


 کوچینگ تا حدودی شبیه مربیگری تناسب اندام است اما کمی متفاوت است. وقتی به یک مربی مراجعه می کنید، به طور خودکار به خودتان تعهد می دهید و یک شخص ثالث در کنار شما (کوچ) وجود دارد که از شما حمایت می کند، شما را زیر نظر دارد، از شما سوال می پرسد و غیره. موقعیت‌هایی وجود دارد که افراد از کوچینگ فقط به‌عنوان معیاری برای فشار استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که روی یک پروژه خاص متمرکز می‌مانند یا تغییرات خاصی یا هر موقعیت دیگری ایجاد می‌کنند. جلسات با یک مربی شما را درگیر می کند، تاخیر کمتری وجود دارد و سرعت توسعه سریعتر است.
 مربیگری زمانی که چیزی کار نمی کند
 کوچینگ به عنوان یک راه حل مناسب برای مشکل خاصی که مشتری با آن مواجه است ظاهر می شود. این مشکلات می تواند بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد  درست است که چیزی که کار نمی کند به طور غیرمستقیم در مراحل بالا قابل تشخیص است، اما گاهی اوقات مشکلات توسط مشتری آنقدر به موقع بیان می شود که اول شروع می شود، پس از آن فقط می توان ما در مورد بهینه سازی، رشد یا تمرکز صحبت می کنیم.

نمونه هایی از مشکلات شخصی: احساس می کنم زندگی من معنایی ندارد، رابطه من به عنوان یک زن و شوهر فاجعه است، رابطه من با فرزندم مرا به مرز جنون رسانده است، من ناراضی هستم، به خودم اعتماد ندارم، انگار  نمی توانم از شر مشکلات خلاص شوم، استرس دارم، آشفته هستم و غیره.

مثال هایی از زندگی حرفه ای: من از این کار خسته شده ام، نمی دانم چه چیزی برایم مناسب است، با همکارانم کنار…
 بالاخره کوچینگ درباره چیست؟
امیدوارم اکنون واضح تر شده باشد که یک مربی چگونه می تواند به شما کمک کند و کوچینگ در چه زمینه ای به شما کمک می کند.

کوچینگ درباره تغییر است، در مورد بهبود، در مورد آنچه واقعاً نیاز دارید، در مورد خودشکوفایی، در مورد عملکرد، همه چیز شخصی است، با شما در مرکز، بسته به توانایی های شما، توانایی های شما، موقعیتی که در آن قرار دارید.

آیا می خواهید ازخدمات  کوچینگ بهره مند شوید؟
ساده ترین گزینه ای که توصیه می کنم استفاده از خدمات آنلاین است. من اساساً مربی آنلاین شما خواهم بود. این یک برنامه زیبا و فشرده است که می تواند پاسخ های زیادی برای شما بیاورد.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *