چگونه فرهنگ کارآفرینی را به کسب وکار خود وارد کنیم

شما صاحب کسب‌و‌کاری که به وجود آورده‌اید هستید و قدرت در دست شما است. این شما هستید که باید برای رسیدن به هدف‌ها تصمیم‌های استراتژیک بگیرید. موفقیت و شکست شرکت به شما بستگی دارد. درواقع حضور شما برای حفظ بقای شرکت ضروری است. ریاست مسئولیت‌های زیادی به همراه دارد؛ اما به این معنا نیست که همه‌ی تصمیم‌گیری‌ها بر عهده شما است. شما به تیمی احتیاج دارید که کارها را به بهترین نحو برای شما انجام دهند. باید بهترین افراد را در تیم خود استخدام کنید و مسئولیت‌های آن‌ها را با توجه به توانایی‌هایشان تعیین کنید.

team

چگونه یک تیم حرفه‌ای برای پیشرفت کسب‌و‌کار خود بسازیم

شما نیاز به تیمی دارید که طرز اعضای آن مانند افراد کارآفرین باشد. سعی کنید در تیم خود افرادی را استخدام کنید که خلاق و نوآور هستند و قدرت بالایی در حل مسئله دارند. این افراد باید قادر باشند بهترین تصمیم را برای خدمت کردن به مشتری‌ها بگیرند و این تصمیم‌ها را سریعا پیاده‌سازی کنند. در غیر این صورت شما قادر نخواهید بود خودتان را با بازاری که پیوسته در حال تغییر است، تطبیق دهید. برای اینکه روحیه کارآفرینی را در کارمندان خود بالا ببرید، باید فرهنگ کارآفرینی را در آن‌ها پرورش دهید. ۳ روش زیر به شما برای انجام این کار کمک می‌کنند.

۱- آن‌ها را به ریسک کردن تشویق کنید

برای رشد کسب‌و‌کار خود باید بتوانید ریسک کنید. نمی‌توانید همه‌ی تصمیم‌های خود را با اطمینان صد درصد بگیرید. بنابراین هرازگاهی انتظار شکست داشته باشید. این شکست‌ها برای کسب‌و‌کار شما ضروری هستند. افراد تیم خود را به کنجکاو بودن و امتحان کردن کارهای جدید تشویق کنید. اگر کارها مطابق با انتظارتان پیش نرفت، آن‌ها را مجازات نکنید.

customer

۲- بین تیم خود و مشتری‌هایتان ارتباط برقرار کنید

کسب‌و‌کار شما باید در خدمت مشتری‌هایتان باشد. هرچقدر ارتباط خود را با مشتری‌هایتان قوی‌تر کنید، نتیجه برای شما بهتر خواهد شد. تحقیقات نشان‌ می‌دهند مشتری‌های یک شرکت به شدت در بهبود بهره‌وری کارمندان مؤثر هستند. بنابراین کارمندان خود را به برقراری رابطه قوی‌تر با مشتری‌ها تشویق کنید. به آن‌ها اجازه بدهید برای رفع مشکلات مشتری‌ها تصمیم بگیرند و درنتیجه کسب‌و‌کار شما را رونق ببخشند.

۳- شخصیت منحصربه‌فرد آن‌ها را بپذیرید

یک فرهنگ یکپارچه از شخصیت‌های متفاوت تشکیل دهید. افراد تیم شما نباید طرز فکر و عملکرد مشابه داشته باشند؛ بلکه هرکدام باید با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، وظایف خود را انجام دهند. اعضای تیم خود را تشویق کنید که خودشان باشند تا بتوانند استعدادهای خود را در زمینه‌ی موردعلاقه‌شان شکوفا کنند.

درنهایت برای رسیدن به موفقیت باید افرادی را در تیم خود استخدام کنید که دارای روحیه کارآفرینی هستند. برای رشد کسب‌و‌کار خود، این طرز تفکر را در آن‌ها پرورش بدهید و از استعدادها و ایده‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *