۷ درسی که باید تا قبل از ۳۰ سالگی در دنیای تجارت بیاموزید

در دنیای کسب و کار برخی مهارت‌ها و ترفندها وجود دارند که یاد گرفتن و انجام آن‌ها در سنین جوانی می‌تواند مهم باشد. راه‌اندازی یک کسب‌ و کار یا حتی اشتغال به کار به‌صورت حرفه‌ای برای افراد جوان می‌تواند تجربه‌ای نو و تا حدی رعب‌آور باشد. شما شاید اطلاعات زیادی در مورد تجارت از کتاب‌ها و دانشگاه یا حتی منابع آنلاین کسب کرده باشید، اما تفاوت زیادی بین درک اصول تجارت از روی کاغذ با کسب تجربه‌ی واقعی وجود دارد. زمانی که به پایان دوره‌ی فعالیت خود در یک شغل خاص برسید، کوله‌باری از تجربه و آموخته‌ها خواهید داشت؛ با این حال شما باید تا ۳۰ سالگی، در حالت ایده‌آل، با اصول و روش‌های خاصی در کسب و کار آشنا شوید. در ادامه اطلاعات مهمی به شما ارائه می‌دهیم، درس‌هایی از تجارت که می‌توانید تا زمانی که جوان هستید با به کار بستن آن‌ها، احتمال موفقیت در کسب و کار خود را بالا ببرید.

۱. قدر افراد باارزش را بدانید

 

راه‌اندازی یک کسب و کار موفق به‌تنهایی غیرممکن است. حتی اگر شما یک کارآفرین با دانش مناسب باشید، در مسیر توسعه‌ی کسب و کارتان افراد آگاه، شرکا، خرده‌فروشان و هم‌قطارانی خواهند بود که به شما در این مسیر کمک کنند. پس اگر قدر افراد ارزشمند برای بیزینس خود را بدانید، ‌فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت به وجود خواهد آمد. این افراد به شما در پیدا کردن ارتباطات جدید کمک خواهند کرد و در نهایت باعث می‌شوند تصمیمات تأثیرگذاری مانند عقد قرارداد‌های بلندمدت بگیرید. اگر به این توصیه‌ در جوانی عمل کنید؛ وقت خود را در تعامل با آدم‌های اشتباه تلف نخواهید کرد، بلکه زمان خود را روی افراد مهم و ارزشمند سرمایه‌گذاری خواهید کرد.

۲. در آینده شکست خواهید خورد، اما نگران این موضوع نباشید

 

صرف ‌نظر از اینکه چه میزان اطلاعات در مورد تجارت دارید یا چقدر خود را برای آینده آماده کرده باشید، شکست در کسب و کار برای شما اجتناب‌ناپذیر است. شاید بیزینس شما در کل موفق باشد، اما همیشه استراتژی‌های شخصی و روش‌های بازاریابی وجود خواهند داشت که با شکست کامل روبرو می‌شوند و همین‌طور ایده‌های فجیعی که هیچ‌گاه عملی نمی‌شوند. آگاهی از این موضوع که به موفقیت نرسیدن در بعضی از موقعیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است، دستکم باعث می‌شود به‌راحتی با این موضوع روبرو شوید. شما می‌توانید به شکست‌های خود به‌عنوان یک فرصت برای بهبود عملکرد خود نگاه کنید، به جای اینکه کاملا امید خود را از دست بدهید و دست از تلاش بردارید.

۳. زمان، باارزش‌ترین داشته‌ی شما است

 

این ضرب‌المثل که زمان در حکم پول (طلا) است، به‌درستی اهمیت زمان را می‌رساند، البته در صورتی که به‌درستی مدیریت شود و روی آن سرمایه‌‌گذاری کنیم. شما می‌توانید از زمان در بعد‌های مختلفی از کسب و کارتان استفاده کنید. برای مثال در صورتی که یک فعالیت را زودتر شروع کنید، زودتر به مرحله‌ی سود‌آوری خواهید رسید و زمان بیشتری برای بهبود استراتژی‌های خود در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این، شما ساعات کافی طی یک روز در اختیار دارید؛ اینکه چطور از این زمان استفاده کنید تأثیر مستقیم بر میزان ارزشی که می‌آفرینید دارد. هر چه سریع‌تر این موضوع را بدانید، زمان بیشتری برای اقدام خواهید داشت.

۴. ارتباطات می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند

 

هیچ‌گاه قدرت ارتباطات را دست کم نگیرید. داشتن ارتباطات مؤثر می‌تواند تقریبا از پیش‌آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری کند. برای این کار باید بتوانید به‌وضوح شرایط را توضیح دهید، انتظارات ثابتی داشته باشید و تمام سوءتفاهم‌ها را برطرف کنید. ارتباط با دیگران برای حل مشکلات نیز مفید است، کافی است یک عذرخواهی ساده کنید یا راه‌حلی بینابین ارائه دهید یا شرایط را برای دیگران توضیح دهید.

۵. کمال‌گرایی دشمن پیشرفت است

 

به علت اینکه شرایط تجارت در عصر حاضر به‌سرعت تغییر می‌کند، به تعویق انداختن طرحی به این علت که هنوز کامل نیست، می‌تواند به شکست کامل طرح بیانجامد. امروزه آن دسته از بیزینس‌هایی موفق هستند که انعطاف‌پذیر، چابک و وفق‌پذیر باشند و بتوانند با آزمایش و بهبود طرحی که در حال تولید ارزش برای آن‌ها است، درک بالای خود از شرایط در حال تغییر اقتصاد را ثابت کنند. هیچ طرحی در ابتدای راه کامل نیست؛ اما همیشه باید بین آمادگی طرح خود با فاکتور‌های سرعت در اجرا و انعطاف‌پذیری تعادل برقرار کنید.

۶. تمام ایده‌ها باید بر مبنای «عملی بودن» پیش‌ بروند

 

ایده‌های شما هر چقدر دارای اصالت و جذاب باشند، اما اگر قابلیت اجرایی نداشته باشند هیچ ارزشی نخواهند داشت. برای مثال، اگر شما ایده‌ی ساخت یک ویدیو‌ی شگفت‌انگیز دارید، اما منابع لازم برای تولید آن به شکل اثرگذار را ندارید، بهتر است ایده‌ خود را به‌صورت موقت کنار بگذارید. همین استدلال را می‌توان در مورد ایده‌های اقتصادی نیز به کار برد؛ شاید شما یک ایده‌ی انقلابی برای کارآفرینی داشته باشید؛ اما اگر هیچ روشی برای عملی کردن آن یا استحصال سود از آن وجود نداشته باشد، به هیچ وجه نخواهید توانست آن ایده را توسعه دهید. گاهی اوقات در تجارت بهترین ایده‌ها به علت عملی‌نبودن یا به صرفه‌نبودن کنار گذاشته می‌شوند.

۷. همیشه راهی برای بیشتر یادگرفتن وجود دارد

 

صرف نظر از اینکه چقدر می‌دانید یا فکر می‌کنید که چقدر می‌دانید، همیشه چیزهای بیشتری برای یاد گرفتن وجود دارد. همواره راه‌هایی برای موفقیت بیشتر در مدیریت و کارآفرینی وجود دارد و همیشه مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی برای یادگیری وجود خواهد داشت. قرار‌گیری در مسیر «ارتقای مستمر» می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را در بهترین موقعیت نگه دارد. هرچه سریع‌تر درس‌های تجاری را فرابگیرید، به همان میزان وقت بیشتری برای عملی‌کردن آن‌ها در شرایط واقعی خواهید داشت و کمتر با عواقب عمل نکردن به آن‌ها، چه از روی عمد چه ناخواسته، مواجه می‌شوید. شما هیچ‌گاه در کار خود به کمال نمی‌رسید، پس اگر با فراموش کردن موضوعی مرتکب اشتباه شدید، نگران نشوید. به یاد داشته باشید که بین خواندن توصیه‌های تجاری در یک وب‌سایت اینترنتی و عملی کردن آن‌ها در موقعیت‌های واقعی تفاوت وجود دارد. پس هم‌زمان که با چالش‌های جدیدتری روبرو می‌شوید، سعی کنید چیزهای جدیدتری یاد بگیرید.

منبع: seminarema.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *