بهترین برنامه ریزی برای سال 2022

نویسنده : براندون ایوانز   مترجم : امیر آل علی  

وارد سال 2022 شدیم و پس از دو سال سخت به خاطر كرونا كه خوشبختانه به خاطر واكسیناسیون شاهد روزهای بهتری هستیم بسیاری از افراد به دنبال برنامه ریزی برای شروع قدرتمند سال جدید هستند. درواقع یك برنامه خوب نه تنها می تواند سال بهتری را برای شما به همراه داشته باشد، بلكه در آینده شما نیز كاملا تاثیرگذار است. درواقع نتایج اصلی برخی از برنامه های خود را طی سال های آینده مشاهده خواهید كرد. در این زمینه ممكن است تصور كنید كه با یك یا دو برنامه می توانید سالی فوق العاده را داشته باشید. با این حال آیا تاكنون به این موضوع فكر كرده اید كه بیش از 10 برنامه در دستور كار خود قرار دهید تا طلایی ترین سال زندگی خود را داشته باشید؟ بدون شك با مدیریت زمان درست بدون فشار خاصی می توانید از 365 روز سال، بهترین استفاده را داشته باشید. در این زمینه مواردی بررسی خواهد شد تا كه به عقیده اكثر مشاوران و افراد موفق، باید در دستور كار هر فردی كه خواهان زندگی بهتر است، قرار گیرد. 

بهترین برنامه ریزی برای سال 2022

1-تداوم بخشیدن به آموزش های گذشته 

یكی از اقدامات بسیار رایج افراد این است كه آموزش خود را به حدی مشخص محدود می كنند. این امر در حالی است كه شما باید در هر زمینه ای كه انتخاب می كنید، به دنبال رسیدن به سطح های بالاتر باشید. در كنار این مسئله عدم تداوم بخشیدن به آموزش باعث خواهد شد تا پس از مدتی اطلاعات گذشته را نیز فراموش كنید. همچنین در جهان به شدت متغیر حال حاضر، طبیعی است كه دانسته های قدیمی، جوابگوی نیازهای جدید نباشد و با تكیه بر آنها، زمینه رشد خود را محدود خواهید كرد. در این زمینه ممكن است تصور كنید كه به خاطر شرایط كرونا و یا مشكلات مالی، قادر به فعالیت در این زمینه نخواهید بود. با این حال امروزه شیوه های نوین آموزشی نظیر پكیج های آنلاین وجود دارد كه با هزینه ای به مراتب كمتر، می توانید حتی در خانه خود و بدون محدودیت زمانی، اقدام به یادگیری نمایید. 

2-گزارش روزانه داشته باشید 

این امر كه در سال جدید هر روز گزارش نویسی انجام دهید، باعث خواهد شد تا بتوانید نسبت به وضعیت خود، تحلیل های لازم را داشته و برای بهبود وضعیت، تغییرات لازم را اعمال نمایید. در زمینه روان شناسی نیز تاكید شده است كه چنین اقدامی باعث خواهد شد تا به آرامش بیشتری دست پیدا كنید. در این زمینه شما می توانید از اپلیكیشن ها نیز استفاده كنید. مزیت این اقدام، امكان مقایسه وضعیت هفتگی است كه خود نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. آمارهای جهانی نیز بیانگر آن است كه نوشتن، منجر به بهبود عملكرد مغز و افزایش خلاقیت می شود. 

3-به فردی بی تفاوت تبدیل شوید 

اگرچه در ظاهر عجیب به نظر می رسد با این حال واقعیت این است كه هیچ دلیلی وجود ندارد كه شما به بیشتر اتفاقات پیرامون خود واكنش نشان دهید. درواقع این مسائل باعث خواهد شد تا ذهن شما بیش از حد شلوغ شود و تمركز خود را از دست دهید. در این رابطه اگر در معرض اتفاقات تلخ هم باشید، این موضوع در روحیه شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این رابطه حتی توصیه می شود كه پیگیری مداوم اخبار را كنار بگذارید. درواقع این اقدام تنها زمان شما را می گیرد. برای مثال آگاه شدن از یك حمله تروریستی در كشوری دیگر، بدون شك برای شما فایده ای را دربر نخواهد داشت. در این زمینه شما باید در سال جدید انتخاب كنید كه اطلاعات ورودی به ذهن خود را تا حد امكان كاهش دهید. درواقع این تغییر ممكن است باعث شود كه حتی مورد تمسخر دوستان خود نیز قرار گیرید. با این حال شما باید از كنار جملات منفی و بیهوده، گذر كرده و به فردی بی تفاوت تبدیل شوید. این موضوع تاثیر معجزه آسایی در افزایش تمركز شما خواهد داشت. 

4-به دنبال افزایش خلاقیت خود باشید 

بهترین برنامه ریزی برای سال 2022

با یك جست و جوی ساده در بستر اینترنت می توانید انواع راهكارها برای افزایش خلاقیت را مشاهده كنید. درواقع خلاقیت می تواند در وضعیت زندگی شما تاثیر بسزایی را داشته باشد. در این راستا بهتر است كه هر روز حداقل نیم ساعت به تمرین در این زمینه اختصاص دهید. درواقع تنها آگاهی تئوری كافی نبوده و شما باید به مرحه عمل كردن هم ورود نمایید. 

5-روابط خود را بهبود بخشید 

بدون شك روابط در كیفیت زندگی و وضعیت كاری شما تاثیر بسزایی را دارد. در این زمینه نباید تصور كنید كه شما محكوم به ادامه دادن رفتارهای گذشته خود هستید. درواقع ممكن است شما تا به امروز در زمینه ارتباط با دیگران چندان موفق ظاهر نشده باشید. برای مثال خشم، یكی از رایج ترین دلایل برهم خوردن روابط افراد است. بدون شك شما با تحلیل دلایل عملكرد ضعیف خود و مطالعه بیشتر، می توانید شروعی را بر این اقدام مهم داشته باشید. این نكته را نیز فراموش نكنید كه ممكن است شناسایی مشكلات، چندان هم ساده نباشد. در این زمینه شما دو گزینه را خواهید داشت. درواقع مورد اول این است كه هر بار به دنبال كنار گذاشتن تنها یك رفتار نادرست خود باشید. این موضوع اگرچه فشار كمی را به همراه دارد. با این حال اقدامی بیش از حد زمانبر است. به همین خاطر توصیه می شود كه از توصیه های یك روان شناس حرفه ای استفاده نمایید. 

6-مراقبه را شروع نمایید 

به صورت كلی مراقبه تنها به مدیتیشن و یوگا خلاصه نمی شود. درواقع این دو، از جمله روش های موجود است. به صورت كلی مراقبه به هر اقدامی اطلاق می شود كه منجر به بهبود سلامت روحی و جسمی شما خواهد شد. تحت این شرایط خواب كافی، تغییر در برنامه غذایی، ورزش كردن، گوش دادن به موسیقی و… از جمله مواردی است كه شما باید در سال جدید به آن توجه داشته باشید. این نكته را فراموش نكنید كه شما برای رسیدن به اهداف خود در ابتدا باید فردی سلامت باشید، در غیر این صورت امكان فعالیت را از دست خواهید داد. برای سلامت روان خود، پیدا كردن دوستان موفق و مثبت اندیش، از دیگر اقدامات مهمی است كه معمولا مورد كم توجهی قرار می گیرد. 

7-مهارت های جدید به دست آورید

این امر كه دایره مهارت های خود را گسترش دهید باعث خواهد شد تا در سال جدید بتوانید زمینه های شغلی بهتر را هم داشته باشید. در این زمینه یادگیری زبان و یادگیری نرم افزار از جمله موارد رایج محسوب می شود كه تاثیر بسزایی را دارد. در این رابطه شما باید از بین گزینه های متنوع موجود، بهترین ها را برای خودتان انتخاب كنید. درواقع ممكن است برخی از نرم افزارها در زمینه كاری شما، ضروری باشند. تحت این شرایط یادگیری یك نرم افزار متفرقه، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. با این حال اگر قصد دارید تا حوزه كاری جدید را داشته باشید. این اقدام توجیه پذیر است. درواقع ممكن است شما به دنبال شغل دومی باشید كه با یادگیری مهارت های جدید، بتوانید فرصت شغلی بهتری را به دست آورید. به صورت كلی در این زمینه نیاز شما تعیین كننده خواهد بود. 

8-برنامه روزانه را مورد توجه قرار دهید 

برنامه ریزی روزانه به شما كمك خواهد كرد تا از 24 ساعت شبانه روز بهترین استفاده را داشته باشید. یكی از مشكلات رایج افراد این است كه به دلیل عدم وجود برنامه روزانه مشخص، به اقداماتی می پردازند كه زمان زیادی را از آنها تلف می كند. درواقع این دسته از افراد همواره بر این باور هستند كه فرصت كافی وجود دارد. با این حال با برنامه روزانه، هیچ گاه با تلنبار شدن اقدامات مواجه نخواهید شد كه خود نتیجه بسیار خوبی را به همراه دارد. در برنامه ریزی روزانه بهتر است كه هر جمعه، این اقدام را انجام دهید و هر شب تغییرات لازم را اعمال نمایید. جهت سهولت بالاتر می توانید از اپلیكیشن های موجود نیز استفاده كنید. 

9-تمركز خود را افزایش دهید 

برای افزایش تمركز تمرین های بسیاری وجود دارد. با این حال یك نكته مهم این است كه موارد نابود كننده آن را شناسایی كرده و در سال جدید، به دنبال حذف تمامی آنها باشید. درواقع با اقدامات خلاقانه می توان در این زمینه اقدامات متنوعی را انجام داد. برای افزایش تمركز نیز انواع تكنولوژی ها ارائه شده است. برای مثال قطع اتصال به شبكه های اجتماعی پس از زمان تعیین شده، یكی از ساده ترین این موارد محسوب می شود. 

10-مهارت مدیریت زمان را یاد بگیرید 

اگرچه بسیاری از افراد تصور می كنند كه به صورت ذاتی از مهارت مدیریت زمان برخوردار هستند با این حال این حوزه دارای ظرافت هایی است كه بدون رعایت آنها، ابدا نتایج خوبی را به دست نخواهید آورد. به همین خاطر اقدام هوشمندانه این است كه مدیریت زمان را یاد بگیرید. با این اقدام قدرت استفاده حداكثری از زمان خود را به دست خواهید آورد. درواقع در مبحث مدیریت زمان شما با انواع تكنیك هایی آشنا خواهید شد كه بدون شك كاربرد بالایی را برای موفقیت شما دارند. برای مثال تكنیك پرومودو از جمله راهكارهای طلایی محسوب می شود كه بسیاری از افراد نسبت به آن غافل هستند. در این روش شما باید یك فعالیت را انتخاب كنید و به ازای هر 25 دقیقه فعالیت، پنج دقیقه استراحت داشته باشید. پس از آنكه این اقدام برای بار چهارم تكرار شد، شما به یك استراحت طولانی مدت نیاز خواهید داشت. با این اقدام بدون احساس خستگی بیش از حد، قدرت انجام اقدامات طولانی را به دست می آورید. درواقع رعایت اصل عدم فشار بیش از حد، نكته ای است كه مرز میان تكنیك مدیریت زمان كارآمد و غیرحرفه ای را مشخص خواهد كرد. 

11-شجاعت بیان نظرات خود را پیدا كنید 

به عقیده مارك تواین تا زمانی كه نظرات خود را به اشتراك نگذارید، افراد به درك درستی از شخصیت و توانایی های شما دست پیدا نخواهند كرد. عدم بیان این موضوع باعث خواهد شد تا افراد با عقاید خود با شما رفتار كنند كه این امر شما را در وضعیت بسیار بدی قرار خواهد داد. برای مثال كارمندی را تصور كنید كه قادر به بیان عقیده‎های خود نیست. این موضوع باعث می شود تا مدیریت هیچ گاه نسبت به توانایی های موجود آگاه نشود و رفتار موردنظر خود را با شما داشته باشد. این موضوع فشار روانی زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. 

12-قدردانی خود را افزایش دهید 

در بازار امروز به صورت مداوم شاهد ارائه محصولات جدید هستیم. درواقع در هر زمینه ای می توان گزینه های جدیدتری را در اختیار داشت. با این حال این تغییرات مداوم، آرامش زندگی شما را مختل خواهد كرد. به همین خاطر شما باید قدردان موارد موجود در زندگی خود باشید. این موضوع باعث خواهد شد تا در كنار كسب آرامش، با خیال آسوده و بدون احساس فشار، به دنبال بهبود باشید. قدردان بودن در زمینه روابط نیز دارای قدرت فوق العاده ای است. برای مثال این امر كه محبت ها را به بهترین شكل پاسخ دهید و همواره قدردان كمك ها باشید، بدون شك حسی فوق العاده را در افراد به وجود می آورد. 

در آخر فراموش نكنید كه این 12 مورد از جمله برنامه هایی است كه به نظر اكثر مشاوران و صاحب نظرها، باید در برنامه افراد برای سال جدید قرار گیرد. با این حال این امر به معنای محدود بودن شما به موارد معرفی شده نبوده و می توانید براساس نیاز خود، تعداد آن را افزایش دهید. 

 منبع : friday.app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *