من گاستون عصبانی هستم! کتابی برای خودآگاهی

“من گاستون عصبانی هستم” کتابی است که مرتبط با اپیزود جدید رادیوشعف است. در ایپزود چهارم پادکست شعف به هیحانات و عواطف مثبت و منفی کودکان و به طور ویژه به تنش و استرس های آن ها پرداخته ایم که به زودی بر روی سایت بارگذاری خواهد شد و شما والدین و مربیان عزیز می توانید از مطالب گفته شده در این پادکست استفاده کنید. پیش از آن قصد داریم به معرفی یک مجوعه کتاب بپردازیم که شخصیت اصلی این کتاب های داستانی کودکانه اسب تک شاخ سفیدی است به نام گاستون.

من گاستون عصبانی هستم
گاستون کوچولو خودش میدونه چه احساسی داره! به این میگن خودآگاهی

گاستون که یال رنگی و قشنگی هم دارد و همین هم باعث می شود شخصیتی جذاب و دوست داشتنی برای بچه ها باشد. گاستون کوچولو در هر کتاب یک هیجان یا عاطفه ی خاصی را تجربه میکند که در واقع به این شکل کودکان با عواطف خودشان آشنا می شوند و این یک گام مهم در تقویت خودآگاهی آنهاست.

در این کتاب ها درباره ی ترس، عصبانیت، خوشحالی و …. گفته میشود و راه هایی برای کاهش یا مدیریت آن ها مطرح می شود.

من گاستون خوشحال هستم

“من گاستون عصبانی هستم” فارغ از جنبه ی سرگرم کننده بودن برای بچه ها آموزش های مفیدی در خصوص افزایش هوش هیجانی و سازگاری کودکان دلبندتان فراهم می کند.

مجموعه کتاب های گاستون توسط انتشارات پرتقال که طبق شعار خود این انتشارات که گفته می شود ناشر تخصصی کودک و نوجوان است، ترجمه و منتشر شده است.

در کتاب “من گاستون عصبانی” هستم ابتدا شخصیت گاستون کوچولو معرفی می شود، سپس نویسنده سعی دارد عصبانی شدن را به طور ملموس و واضح و روشن برای بچه ها توضیح دهد که عصبانی شدن چطور احساسی است و وقتی گقته می شود فردی عصبانی است یعنی چه تجربه ای دارد و در ظاهر چه تغییری ممکن است بکند.

سپس روش های تن آرامی و ریلکسیشن در زمان عصبانیت برای بچه ها توضیح داده می شود. میتوان این روش ها را با کودکان تمرین کرد تا بتوانند هنگام عصبانیت کنترل خسم داشته باشند. بدون این که به خود با دیگران آسیبی برسانند.

1 دیدگاه برای “من گاستون عصبانی هستم! کتابی برای خودآگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *